VERKKOKAUPPA VAATII OIKEAT TUOTETIEDOT

Euroopan suurin kylpytynnyrivalmistaja Kirami halusi avata verkkokaupan, joten ratkaisu tuotetietojen ylläpitoon piti löytää nopeasti.

kirami_449_brandikuva_web“Olimme pystyttämässä verkkokauppaa varaosille, lisävarusteille ja kylpytynnyritarvikkeille. Mietimme, mikä olisi kauppamme alusta. Päädyimme siihen, että alustana toimisi MyCashFlow. Mainostoimisto Staart hoiti verkkokaupan visuaalisen suunnittelun. Heidän kauttaan saimme yhteyden Roiman tuotehallinnan ammattilaisiin. He tarjosivat CodeMaster-ratkaisua tiedonhallinnan tarpeeseemme. Integroimme vanhan laskutusjärjestelmämme tiedot uuteen verkkokauppajärjestelmään”, Kirami Oy:n tietohallinnosta ja taloudesta vastaava Eero Rantanen kertoo.

Uuden järjestelmän ja toimintatavan ansiosta Kiramin työntekijöiltä on vapautunut käsiä muihin töihin. Nyt samoja tuotetietoja hyödynnetään eri järjestelmissä, ja tuotepäivitykset tulevat voimaan nopeasti niin nettisivuilla, verkkokaupassa, esitteissä, tiedotteissa kuin tuotekatalogeissa. Se mahdollistaa osaltaan myös yrityksen liiketoiminnan laajentumisen ja tuotevalikoiman kasvattamisen.

CodeMasterin avulla työntekijät saavat entistä enemmän ja tarkempaa tuotteisiin liittyvää tietoa yhdestä paikasta. Jokaisella tuotteella on oma tuote-ID-numero, luokittelu ja tuoteryhmittely. Jokainen tuote pystytään jäljittämään tuotekohtaisen ID:n avulla. Myyntikin helpottuu, sillä tuotteeseen yhdistetään aina oikeat liitännäiset ja lisäarvotuotteet, jotka on määritelty järjestelmään valmiiksi.

Tuotetiedot löytyvät järjestelmästä monilla eri kielillä, ja kun käyttäjä vie uudet tiedot systeemiin, hänen on helppo jakaa tiedot samalla kaikkiin eri kanaviin.

CodeMaster oli Eero Rantasen mukaan helppoa ottaa käyttöön. Nettisivujen rakentamiseen ja uuden järjestelmän käyttöönottoon meni muutama kuukausi.

Lue koko Kiramin tarina!